Ви нещодавно відкрили власний бізнес або часто мрієте стати власним боссом? Існує щонайменше 5 різних типів підприємців. Кожний відображає дещо різну бізнесову модель та ціннісну пропозицію, а також різний підхід до балансу життя й роботи. Знання того, в яку ланку бізнесової екосистеми ви вписуєтеся, може допомогти вам розвинути ваше власну справу.

Ви нещодавно відкрили власний бізнес або часто мрієте стати власним боссом? Знання вашої підприємницької особистості може допомогти вам створити бренд, краще розуміти свою аудиторію та раціоналізувати ваші спроби досягти успіху на ринку. Існує щонайменше 5 різних типів підприємців. Кожний відображає дещо різну бізнесову модель та ціннісну пропозицію, а також різний підхід до балансу життя й роботи. Знання того, в яку ланку бізнесової екосистеми ви вписуєтеся, може допомогти вам розвинути ваше власне діло.

Можливе змішування рис п’ятьох різних підприємців, але ви точно знайдете декілька повних збігів між собою та одним із наступних типів:

Соло-підприємець

Якщо ви досвідчений експерт у вашій сфері та виконуєте більшість роботи переважно самостійно, то ви, скоріш за все, соло-підприємець. Цей тип людини має ставлення «можу все» до всього і часто переконаний, що ніхто більше не зробить справу так само добре, як він. Головні переваги такої моделі в низьких накладних витратах та повному контролі над якістю. Але обмежена кількість годин на день не дозволяє вам розширити бізнес. Якщо вам набридне або ви застрягнете в труднощах, не буде Плана Б), аби не пошкодити ваш графік. Якщо ви страждатимете від перевантаження та складнощів з подальшим розвитком бізнесу, подумайте про те, щоб поступитися частиною контроля для розв’язання цих менш критичних завдань.

Інфопідприємець

Ви радше продаєте інформацію, ніж товар? Інфопідприємці – наставники й комунікатори за покликанням. Вони створюють та продають електронні книги, тренувальні курси, підписки на розсилку новин тощо. Така модель може чудово стати в нагоді, аби пробитися в сферу підприємництва. Накладні витрати низькі, і ви можете виконувати інтелектуально задовільну роботу, що повністю вас залучає. Але для успіху вам потрібно визначити чітку нишу та запропонувати щось справді унікальне. З такою кількістю інформації онлайн складно чим-то виділятися серед інших. І, як і з соло-підприємцями, розвиток може бути проблемою, якщо ви не створите надійну команду

Мати-підприємець

Багато матерів вже зрозуміли, що ціна догляду за дитиною достаньо вражає й не заохочує залишитися в рядах звичайної робочої сили. Матері-підприємці – це мами, які винаходять креативні способи прибутку з дому і жонглюють доглядом за дитиною та сімейними обов’язками одночасно. Якщо ви цей тип підприємця, то можете відчути головну різницю між вами та іншими типами – це те, що діти і сім’я йдуть в першу чергу. Зараз для матерів-підприємців існує більше можливостей, ніж будь-коли, але, подібно до інших бізнесів, щоб отримувати задовільний прибуток, потрібний час. Успішні матері-підприємці іноді відчувають себе перевтомленими та перенапруженими. Якщо ви продаєте товар чи інформацію або поєднуєте онлайн-бізнес із фізичним, намагайтеся виділити час на те, щоб відійти від ролей виховательки та власниці бізнесу.

Екопідприємець

Ви відданий прихильник природи та створюєте більш жвавий ринок для екологічно стійких та безпечних для навколишнього середовища товарів? Еко-підприємці переплавляють їхні захоплення суспільством, екологічними та соціальними проблемами у цілком можливий бізнес. Як еко-підприємець, ви можете створити власні товари, що будуть менш шкідливі та токсичні, або допомагати іншим компаніям створювати безпечніші для навколишьного середовища продукти. Життя еко-підприємця сповнене мети та значення. Еко-підприємці часто досягають успіху, коли вони співпрацюють зі споживачами локальної їжі та тими, хто ставить догляд за планетою на перше місце у своїх починаннях. Головна складність – притримуватися своїх першопочаткових цінностей та цілей, коли бізнес почне розвиватися. Але багато підприємств успішно долають її. Для справжнього еко-підприємця головним завжди буде втілення ідей у найетичніший та найбільш екологічний спосіб, ніж у найбільш прибутковий.

Мультипідприємець

Ви від природи здатні виконувати кілька завдань одночасно? Ви їдете спочатку на одну бізнес-поїздку, а потім швидко вирушаєте в наступну? Скоріш за все, ви мультипідприємець. Будучи серійним підприємцем, якого часто сплутують із близьким родичем, він продає одну компанію і одразу починає працювати над створенням іншої. Насправді, для вас мати тільки одне діло – все одно, що працювати тільки півдня! Будьте обережні та не беріться за нажто багато справ одночасно, і коли вам дуже хочеться зосередитися на чомусь новому, переконайтеся, що залишаєте попередній проект у надійних руках.

Що це все значить?

Яким би з типів підприємців ви не були, завжди є чому повчитися від один одного. Якщо проводити час з підприємцями кожного з цих типів, то це допоможе вам розширити свої горизонти та погляди на те, як долати різноманітні складнощі й певні ситуації. Дізнаватися більше про свій особливий тип важливо, щоб звузити поле фокусу під час пошуків майже всього – від поради щодо маркетингу до забезпечення бухгалтерського обліку. Чим краще ви розумієте себе та ваш бізнес, тим краще вам буде в майбутньому.

Підприємці всіх типів насолоджуються можливістю кожного дня контролювати їхній режим життя та майбутній розвиток. Ні одна з моделей є найкращою. Просто не будьте квазіпідприємцем – шахраєм, який увесь час обманює себе та інших.