Фінансова звітність компанії за перший квартал 2017 року доводить, що Apple “досі торт”, ще й вельми ласий. Сервіси й залізо надалі приносять компанії чималі гроші.

 Результати святкового кварталу виявились рекордними для Apple

Фінансові результати компанії Apple за перший квартал 2017 року є більш ніж переконливими. “Ми хвилююче повідомляємо, що результати святкового кварталу виявились найбільшим квартальним виторгом в історії компанії, побивши, таким чином, усі попередні рекорди. Ми продали більше айфонів, ніж будь-коли до цього, і отримали найбільший прибуток від продажів iPhone, сервісів, Mac, і Apple Watch”, – сказав CEO Тім Кук у листі-зверненні до інвесторів. Він також додав, що кошти від реалізації сервісів впевнено ростуть у порівнянні з минулим роком завдяки результатам активності покупців у App Store.
Наведені компанією цифри підтверджують це повідомлення.

Apple отримала 78,4 млрд прибутку, продала 78 млн айфонів. Останні декілька кварталів вказали Apple на кінець неймовірного зростання прибутків. Після поняд десятка років рекордних продажів і збільшення виручки, темпи продажів iPhone, зрештою, стали сповільнюватись. У iPad справи також просувались досить мляво. Вихід на ринок нового iPhone 7 допоміг зупинити цей спад. Та не айфоном єдиним. У телефонному дзвінку виданню TheVerge Тім Кук повідомив, що виторг від продажу Apple Watch у першому кварталі 2017 мав найкращі показники за будь-коли.
Apple прозвітувала про прибуток 17,8 млрд. долл і зазначила, що прибуток на акції зріс завдяки високому попиту на моделі iPhone великого розміру, які мають більш високу маржу. У телефонному дзвінку тому ж таки виданню, головний фінансовий директор компанії Apple Лука Маестро розповів, що рівень задоволеності клієнтів iPad і новими iPad Pro був дуже високим. Він передбачив вагоме зростання продажів у цій категорії. Проте цифри не відображають його оптимізму, кількість продажів і виторгів від IPad впали приблизно на 20% у річному обчисленні.

Маючи більше мільярда iOS активних девайсів по усьому світу, компанії Apple вдалося збільшити разом із продажами свого маркованого заліза також продажі у сервісах своїх пристроїв. Мова йде про кошти з продажів у Apple Pay, iCloud, Apple Music та App Store. Це, безумовно, найбільш швидко зростаючий сегмент квартального виторгу Apple, який виріс на 18% до суми 7,17 млрд долл за аналогічний період минулого року. Кук сказав, що Apple прагне подвоїти надходження від сервісів протягом наступних чотирьох років. Маестро зауважив, що App Store подвоїв виторг Google Play Store за 2016 рік.
2015-й рік запам’ятався для Apple разючим розширенням бізнесу в Китаї. Доходи зросли більш ніж на 100% протягом певних кварталів. Apple висловила амбітний намір відкрити роздрібні магазини по всій країні. Однак, цей план протягом минулого року зазнав змін через конкуренцію з боку китайських брендів таких як Huawei, ZTE, Oppo, Vivo і Lenovo. “Будучи найбільш перспективною географічно можливістю для зростання компанії Apple, ринок Китаю власне перейшов у свій найбільший географічний дефіцит продажів” – сказав Климент Тібо, старший аналітик Investing.com. Тренд отримав продовження цього кварталу, виторг з Китаю знизився 12% у річному обчисленні.

Apple має приблизно 200 млрд долл готівкою за кордоном. Тім Кук виданню TheVerge висловив свій оптимізм щодо змін у податковому законодавстві у США, які відбулись цього року. На його думку, це може дозволити Apple принести значну частину з цих грошей додому. “З нашим торканням води (у сенсі починати щось робити обережно, не знаючи працюватиме воно чи ні), ми багато чого дізнаємося про первісну суть бізнесу,” – сказав Кук, з одного боку натякаючи, що Apple може застосувати весь цей капітал.