Всі ми любимо техніку Apple за велику кількість приємних фішок при купівлі. Наприклад: стабільність, екосистема, зручність використання, дизайн, продукти, ком’юніті, довіра до бренду. Перерахування може затягнутись на декілька хвилин прочитання статті, тому і перейду одразу до теми.
Останнім часом деякі користувачі помітили, що комп’ютери Мас іноді починають гальмувати, від чого кажуть що Apple вже не той. Я ж хочу стати на захист бренду і розповісти про найрозповсюдженіші причини гальмування комп’ютерів Мас (Air, Pro, mini, iMac)
Як показує двадцятирічна практика, у 90% випадків Мас починає працювати повільніше, бо:
• Встановлюється неліцензійне програмне забезпечення з невідомих ресурсів;
• Неправильно підбирається Мас по потребам;
• Malware, Adware що потрапив на пристрій;
• Не проводиться фізична і системна чистка;
• Мас не перезавантажується більше місяця;
• Постійно оновлюється до нової версії macOS поверх системи;
Сьогодні більш детально розповім про останній пункт, а саме оновлення системи macOS поверх старої системи. Починаючи з 2018 року, ми з вами побачили вже чотири версії macOS (Mojave, Catalina, Big Sur, Monterey), які абсолютно мінялись як візуально так і фізично. Давайте розглянемо основні зміни у кожній новій macOS:
macOS 10.14 Mojave
• Файлова система повністю переходить з EFI у APFS;
• З’явився режим Dark Mode;
• Новий динамічний робочий стіл із серією зображень зі зсувом у часі;
• Додали новини, акції, голосові нотатки, диктофон;
• Переробили App Store;
Огляд macOS Mojave від Apple
macOS 10.15 Catalina
• Відмова від пакетів програм 32х – розрядністю;
• Повністю переписана структура роботи Finder з додаванням iPhone’s для обслуговування;
• Прибрали сервіс iTunes;
• Нові програми: музика, підкасти, тв;
• Додано режими Screen Time, Sidecar, Локатор, Apple Arcade;
Огляд macOS Catalina від Apple
macOS 11 Big Sur
• Повний редизайн системи в стилі iOS;
• Розбиття тому диску на системний та користувальницький, для більшого підвищення безпеки;
• Абсолютно новий Safari;
• Перехід на власний чіп М1;
Огляд macOS Big Sur від Apple
macOS 12 Monterey
• З’явились команди автоматизації з iOS;
• Додано режим енергозбереження;
• У FaceTime з’явився SharePlay;
Для сумісної роботи Мас з iPad додали Universal Control;
Огляд macOS Monterey від Apple
Як бачите, кожна нова версія системи робить колосальні зміни. Все це для того, щоб ми насолодились крутими ефектами візуалу, прискорили роботу завдяки новим функціям, отримали максимальну безпеку у нинішніх реаліях та багато іншого. Але кожна нова зміна у системі це складний процес переписання з заміною чи видаленням старих томів у бібліотеці macOS. Що це значить.
Коли ви придбали новий Мас, наприклад у 2017 році, там була передвстановлена система macOS 10.13.6 High Sierra, пройшло півроку і Apple представили нову macOS (10.14) Mojave. Всі одразу починають її викачувати і ставити. Як правило, ця версія вважається тізерною, бо на різних поколіннях Мас вона може працювати по-різному. Рекомендую декілька місяців утриматись. За цей час Apple збирає всі помилки які надходять зі звітів різних Мас, опрацює їх і докладає максимальних зусиль, щоб все пофіксити в версії (10.14.2)
Проходить час і люди отримують все нові й нові версії. Як правило, після трьох-чотирьох великих оновлень систем починаючи з macOS High Sierra і до Big Sur, файлова система може дуже сильно пошкодитись, від чого ви можете бачити, підвисання системи, повільну роботу, чи саме страшне Мас завис на яблуні при включенні чи оновленні.
Щоб позбавитись таких порушень у роботі, ось рекомендації по правильному оновленню macOS:
1. Не поспішайте оновлюватись до самої нової macOS, як тільки вона вийшла. Почекайте два-три місяці, хай її доведуть до ладу;
2. Перед кожним оновленням не забувайте робити повне резервне копіювання даних;
3. Якщо ваш Мас пройшов вже три-чотири нові системи, наступну обов’язково треба ставити начисто;
4. При оновленні, на Мас має бути не менше 40Gb вільного місця;
Ось таким нехитрим чином ви можете допомогти техніці працювати довго й швидко!
Якщо у вас є додаткові запитання по роботі техніки Apple, звертайтесь до нашого сервісного відділу iLand. Ми дамо професійну консультацію, та при необхідності запропонуємо віддалену перевірку та підключення для вирішення негараздів.