Спитайте когось із працівників Apple про нову послугу Fitness + – і з їхнього опису ви точно почуєте декілька слів: інклюзивність, доступність, гостинність до новеньких, допомога людям різної фізичної підготовки. Майже в кожного виникають схожі асоціації після рекламного відеороліка з онлайн-фітнесу, при чому один із головних образів – фігура суворого, страшенно вимогливого й зосередженого особистого тренера. Напевно, через цей стереотип компанія прагне підкреслити, наскільки легко можна насправді займатися спортом.

Apple Fitness

Apple Fitness

Тож, коли ви починаєте використовувати Fitness +, ви одразу відчуєте це на всіх рівнях – у дизайні програми, де можна самостійно переглядати різноманітні види тренувань, а також дозволити програмі пропонувати їх вам. Цей принцип закладено і в перелік викладачів, який містить величезну кількість доброзичливих облич, тому складно навіть уявити, щоб хтось із них на вас кричав. Цей принцип у дизайні студії, яка має барвисті стіни та яскраве освітлення – саме звідси відбуваються трансляції спортивних занять.

Цей принцип видно скрізь, оскільки він був засадою творчого процесу, як повідомляють головний операційний директор Apple Джефф Вільямс і керівник фітнес-технологій Джей Бланік, які цього тижня мали розмову з The Independent. Головною метою було створити такий сервіс, який дозволяв би людям тренуватися – ким вони б не були, на якому етапі свого фітнес-розвитку вони не знаходилися б і чим вони хотіли би займатися –незалежно від того, ходили вони колись до спортзалу або ні.

Тім Кук, виконавчий директор Apple, часто висловлював надію, аби Apple зробила свій найбільший внесок саме у підтримку здоров’я й занять спортом. Про це він сказав минулого тижня в подкасті Outside: “Я справді вірю, що коли хтось у майбутньому озирнеться й запитає „Який найбільший внесок зробив Apple?”, то він стосуватиметься сфери здоров’я.

Вільямс і Бланік чітко усвідомлюють, що Fitness + має основне значення для такої місії: полегшити доступ до комплексних тренувань, незалежно від того, хто ви.

“Я думаю, що майже всі хочуть бути активнішими й більше тренуватися, але життя нам заважає, – говорить Вільямс. – І тому нам всім час від часу потрібні невеликі вказівки, тож Fitness + справді прагне стати своєрідним провідником. Це означає прийняти вас такими, якими ви є – з чудовими тренерами, бадьорою музичною добіркою й побачити на заняттях, де раді всім, незалежно від рівня їхньої фізичної форми”.

“Як ви, напевно, знаєте, три кільця в Apple Watch допомогли багатьом людей менше сидіти й більше рухатися, а також робити вправи. Коли справа стосувалася до фізичних вправ, то люди просили більше допомоги. Тож, ми впроваджуємо послугу, яка, на нашу думку, буде справді доступною для всіх – незалежно від особистого рівня підготовки, ми запропонуємо щось для вас”.

(Варто зазначити, що Fitness + доступний не зовсім для всіх: аби ним користуватися вам потрібні Apple Watch та iPhone. Послуга також не безкоштовна, її вартість у Великобританії становить 9,99 фунтів стерлінгів, хоча оплачувати можна поділитися в межах сімейної підписки, до того ж існує безкоштовна пробна версія, і вона дешевша в рамках пакету Apple One.)

Ми отримаємо Fitness +, напевно, в найкращий і найгірший для цього час. Одним із виняткових яскравих моментів серед пандемійної темряви стало поширення онлайн-сервісів для тренувань. Через те, що тренажерні зали зачинено й люди здебільшого сидять по домах, люди згадали про фізичну активність і почали виконувати вправи вдома.

Проте Apple наголошує, що це завжди було метою. Пандемія неминуче змінить те, як люди тренуються, але вона не в змозі змінити комплекс пропонованих тренувань. Наприклад, навіть відео, випущене у вересні, зображувало людей, які займаються у тренажерному залі. Ключовою частиною послуги є бігова доріжка та велосипедні вправи, для яких людям зазвичай необхідно піти в інше місце.

“Ми виконували свій план і почали задовго до COVID”, – каже Вільямс. – На нашу думку, ця програма має багато аспектів, які значно покращаться, коли люди повернуться до тренажерних залів, адже ми хотіли б зустріти людей там, звідки все починалося – у залі”.

“Наприклад, я приходжу туди й бігаю на доріжці, але у мене немає класної програми, під яку можна бігати, а бігової доріжки вдома в мене немає. Тож, із нетерпінням чекаю на реалізацію цього аспекту. З іншого боку, ми всі застрягли вдома, тож у цей період коронавірусу сам доступ до комплексів вправ має багато переваг. Отже, насправді ніяких змін у планах в нас не буде. Ми, як і всі інші, раді потрапити у постковідний світ, і вважаємо, що Fitness + буде таким же актуальним і навіть кращим у світі після вірусу”.

І Бланік, і Вільямс точно не вважають, що життя тренажерних залів добігає кінця. Відмова від них на час пандемії – тимчасова пауза, а не остаточне рішення. Бланік доводить свою думку на прикладі Австралії, де кількість захворілих, тому спортзали безпечніші й доступніші, ніж у США чи Великобританії, і ними досі активно користуються. Хоча прихід пандемії й став чудовим тлом для можливості тренуватися де і коли загодно, все ж це був план із самого початку, який не зазнав суттєвих змін у зв’язку з COVID.

Не те щоб люди тренуватимуться більше чи якось по-новому, зазначає Бланік. Він вважає, що поширення онлайн-фітнеса у зв’язку з пандемією надало людям можливість „займатися спортом у зовсім новий спосіб”.
Наприклад, дехто з давніх відвідувачів спортзалів відкриє для себе новий досвід з плануванням занять удома; для тих, хто навпаки хотіли піти в зал, але побоювалися, послуги на кшталт Fitness+ допоможуть краще адаптуватися. Незалежно від способу виконання вправ, такі спортивні програми дозволяють спробувати „більш холістичний підхід” до тренувань, адже так можна ним займатися де, які коли зручно.

Такий холістичний підхід характеризує суть Apple Watch навіть до появи Fitness+. Бланік відмічає, що купа людей не могла уявити себе за сумлінним виконанням вправ чи цілих тренувальних програм, але структура кілець таки втягнула їх – хтось починав просто з прогулянки з собакою чи підйому сходами перед тим, як рухатися далі до справжніх вправ. Перші заняття можуть бути лише по 10 хвилин, і таких комплексів у Fitness+ багато, а потім ставатимуть довше й довше.
Це процес вивчення, що пасує тобі й регулярного тренування, і, власне, той самий принцип закладено в основу Apple Watch. Коли запустили першу модель, там вже була опція з тренуваннями, яка потім поступово сформувала поточний вектор розвитку годинника, а згодом і програми Fitness+.

„Удосконалення Apple Watch нагадувало смикання за певні ниточки, а вони вже самі собою далі розплутувалися, – каже Вільямс. – Маю на увазі, що з самого початку для нас головною була ідея допомагати людям стати більш активними. Якщо годинник виписували би як лікарський рецепт, то в першу чергу тим, хто хоче чи потребує більшої фізичної активності”.
Первинна ідея зрештою підштовхнула до появи трьох кілець, зараз відомих усім користувачам Apple Watch. Ці кільця моніторять активність протягом дня й заохочують заповнювати комірки. Та ж ідея була у витоків структури Apple Watch, що сконцентрована навколо моніторингу активності.

„І в якийсь момент ми просто вирішили, що одна з наших основних цілей це демократизувати тему здоров’я й допомогти забепечити його нашим користувачам. Ми озирнулися навколо й подумали: так, зараз купа всього цікавого з’явилося у світі, в людей є індивідуальні тренери, так само багато людей сплачують доступ до конкретних тренувань тощо. Але ми справді хотіли, щоб якомога більше людей мали доступ до тренувань і змогли підвищити власну фізичну активність.”

З цього бажання й народилася Fitness+, як стверджує Вільямс. Бланік також зауважує, що воно ж підштовхнуло до залучення тих самих кілець та інших метрик годинника в розробку Fitness+. Цей крок є настільки важливою частиною дизайна, що новою програмою неможливо користуватися без власного Apple Watch, навіть якщо у вас є iPhone або інший пристрій з можливістю відтворювати відео.
„Ми подумали – а що, як поєднати денні свідчення з кілець і ті ж свідчення після спортивної активності за допомогою певного контенту? – додає він. – І справді, така комбінація створила новий розмаїтіший досвід. А також успішно вписався у новий стиль життя наших користувачів, тож початок роботи над дизайном програми став для нас своєрідним відкриттям”.

Fitness+ настільки тісно пов’язаний з Apple Watch, що його виробники з самого початку не задумували цей зв’язок якимось іншим. За словами Бланіка, вони „не могли уявити програму без годинника, оскільки знали, що надихнуло нас усіх на новий проєкт”.
Щільна інтеграція означає, що вимірювальні показники з’являтимуться перед кожним тренуванням – включно не тільки з кільцями, що заповнюються у процесі, але й даними про серцебиття та іншою важливою інформацією. Все відбувається динамічно, тож якщо ви заповните всі кільця протягом тренування, вас привітає з цим усім знайома ще з годинника анімація, плюс якщо інструктор зауважить щось стосовно якогось показника, наприклад, вашого серцебиття, то в кутку з’явиться відмітка про це.

„Головним моментом є фідбек, який допомагає викликати відчуття присутності й залученості на занятті, де вас знають, – розповідає Вільямс. – Тож, це дає те відчуття зв’язку, яке, на нашу думку, є основою досвіду, тому ми й вирішили випустити програму, де годинник є невід’ємною її частиною”.

Потім було створено дизайн додатка, який має багато спільного з іншими спорідненими програмами на кшталт Apple Music чи TV+, але має й значні відмінності. Наприклад, мета додатка – не дати вам застрягнути в одному режимі: якщо Apple Music націлений пропонувати вам більше пісень на основі тих, що вам подобаються, то Fitness+ активно спрямовує вас пробувати різні речі для всебічного розвиткую. Якщо ви, скажімо, активно бігаєте чи їздите велосипедом, то програма може запропонувати силове тренування, щоби тіло було у фізичній формі для складних аспектів вашої улюбленої вправи.

Знову ж, це тема доступності, яка стосується більшості розмов про Fitness+. Фокус на новачках не значить, що тренування легкі й орієнтовані лише на неофітів, адже всі мають індивідуальні потреби й тут.

Люди, незнайомі з одними активностями, можуть бути знайомі з іншими, зазначає Бланік, і тренування розраховані й на таких теж. Дехто з них самі стають інструкторами, які з’являються у відео одне одного в ролі новачків, котрі демонструють полегшені версії вправ для майбутніх учасників. „Вони дуже сильні, мають чудову фізичну форму, але, наприклад, не дуже гнучкі, – пояснює він. – Тож йога іноді видається їм чимось страшним, і думка про 45-хвилинне тренування з неї подеколи лякає їх. Через це ми дуже раділи тому, що під час тестування програми люди справді пробували десятихвилинні тренування й були задоволені, адже якщо пробуєш речі, якими раніше не займався, це не значить, що ти не у формі”.

За допомогою відповідних технологій Apple мав створити те, з чим її продукти й послуги зазвичай не асоціюються – збудувати знімальний майданчик. Компанія відкрила простір для спортивних занять, звідки відбувається трансляція занять і з яким учасники зможуть ознайомитися. Естетичний аспект розробники запозичили з інших подібних майданчиків, як-от Peloton, що мають схожу з нічним клубом атмосферу. Зали Apple виглядають як комбінація Apple Store та шкільного спортзала.

„Ми одразу запитали себе: який простір став би для людей привітним і гостинним? – продовжує Бланік. – І, думаю, коли ви почнете знайомитися з тренуваннями, то помітите, що багато зусиль і уваги до деталей було докладено до дизайну студії та зйомки кожного відео”. В цей час він демонструє фон із садом, який має створювати розслаблену атмосферу для занять йогою, а потім яскраво освітлений зал для танців.

Це вже не здивує нашого читача, але знову ж, головним завданням і тут було створення доступного простору.
„Основні питання під час розробки були такі: як ми можемо залучити якомога більше людей? як зробити наш простір привітнішим? як створити таку атмосферу, через яку люди захочуть знову повертатися до занять? і як зменшити стресовий фактор, пов’язаний з будь-якими тренуваннями?

До цієї теми Вільямс повертається на питанні щодо конкурентів типу Peloton, які також швидко ростуть завдяки поширенню послуг онлайн-фітнеса.

„Думаю, краще проводити час, не порівнюючи себе з іншими, – відповідає він. – На планеті сім мільярдів людей, і для всіх було би корисно більше рухатися. Тож, ми більше зосереджені на нашій пропозиції, ніж конкуренції з кимось. А наша пропозиція справді актуальна.
Так, існує багато чудових програм, схожих на нашу, і я сподіваюся, всі вони успішні. Для всіх знайдеться місце”.
Бланік погоджується з ним: „Якщо ви дуже хотіли б почати займатися спортом – зараз саме час”.

Універсальна бізнес форма