Apple Watch завоював стільки покупців, що став найпопулярнішим натільним пристроєм у світі у 2017 році.
Виробник iPhone взявся за новий напрямок — виробництво натільної електроніки, у відносно короткий для себе період.
Apple випустила свій перший смарт-годинник у квітні 2015 року, а найсвіжіший — Series 3, — це лише третя ітерація пристрою.
«Apple випустила 34,4 мільйона смарт-годинників з часу відкриття такої категорії пристроїв у 2015 році,» повідомив аналітик компанії Canalys Вінсент Тільке виданню Mashable. «Іншими словами, Apple нараховує 51,6 відсотка всіх смарт-годинників, які будь-коли були випущені».
Ці цифри наведені експертами Canalys, а не компанією Apple, оскільки остання не оприлюднює загального обсягу продажів Apple Watch. Проте, дані показники вказують на домінування Apple, у сфері натільних пристроїв, у якій найпопулярнішими на сьогодні є смарт-годинники.
Безумовно, Apple є одним із найпопулярніших світових брендів, але популярність Apple Watch це не лише брендингова кампанія Apple, яка перетворилась на королеву смарт-годинників.
Шарм третього покоління
Найвагомішою причиною того, що Apple отримала першість у битві натільних пристроїв 2017 року, стала реалізація потенціалу Apple Watch як автономного девайсу.
На додачу до підключення до технології LTE (4G), компанія показала примхливим споживачам, що нарешті можна обірвати зв’язок між смарт-годинником і айфоном. Автономна функціональність вже давно є аргументом для тих, хто не міг виправдати високу ціну пристрою, що служив лише розширенням функцій смартфона у кишені.
Нова фіча окупилася. Попит на Series 3 випереджає пропозицію, і Apple планує продати більше за попередній рік смарт-годинників у 2018 році.
Apple — не перший та не єдиний виробник смарт-годинників з LTE-зв’язком. LG та Samsung мають власні автономні пристрої, але вплив компанії Apple на ринку допомогла Apple Watch отримати перевагу. На думку аналітика Тільке, бренду допомогли міцні зв’язки з усіма великими мобільними операторами, а це було важливим для демонстрації нових функціональних можливостей.
Іншою складовою успіху компанії Apple на ринку натільних пристроїв — це націленість функціональності Apple Watch на здоров’ї.
Моніторинг даних щодо здоров’я є великою перевагою Apple Watch перед простими фітнес-трекерами, які колись домінували на ринку, та де тепер є лідером Apple.
Компанія об’єдналася зі стенфордськими дослідниками для вивчення серцевих захворювань, а Управління продовольства і медикаментів (США) затвердила мобільну електрокардіограму для Apple Watch як меддані. Найпотаємніша медична установа компанії Apple збирає дані від смарт-годинників, і подейкують, що Тім Кук тестить прототип відстеження глюкози, а це може додати смарт-годиннику ще більш революційні особливості.
Природний відбір
Проте Series 3 не є досконалими. Девайс коштує дорого, а щомісячний план даних додатково підвищує його ціну.
Недоліки Apple Watch були незначними у порівнянні з проблемами, з якими зіткнулися інші виробники натільних пристроїв протягом 2017 року. Деякі виробники зіткнулися з великими проблемами, а деякі — повністю вийшли з гри.
Fitbit почав рік зі звільнень, а генеральний директор Джеймс Парк пообіцяв випуск смарт-годинника у лише жовтні нового року. Старі гравці, на кшталт Jawbone, Motorola, і TomTom повністю закрили свої точки виготовлення. Тим часом є Android Wear — це пристрій-неподобство, яке у своїй версії 2.0, випущеній у лютому, не став кращим.
Попереду – більше баталій
Просто тому, що Apple виграла війну за покупців у 2017 році не означає, що інші компанії повністю усунені від релевантності. Для інших компаній існує можливість увійти у сферу і вистрілити у короля.
У 2017 Apple не завжди була на вершині, знаходилося місце і для інших виробників. Xiaomi вдруге поповнила ринок натільних приладів протягом року своїми недорогими фітнес-трекерами, і Fitbit трималась міцно, хоча й мала злети й падіння.
Смарт-годинник Fitbit отримав витончене нове оновлення ОС. Компанія, як і Apple, працює над розробкою технологій, орієнтованих на моніторинг здоров’я.
Годинники Samsung Gear можуть знайти свою аудиторію, Android Wear, якщо Google знайде спосіб зробити його кращим та інші виробники, такі як LG, можуть мати успіх на ринку. Відколи Assistant став більш інтегрований у життя користувачів, завдяки нещодавньому оновленню “заліза” у продукції Google, для користувачів Google з’явився сенс відкрити його у себе на зап’ястях.
Але у даний час, Apple веде вперед. У 2017 році зусилля компанії у сфері натільних пристроїв мали хороший результат, а майбутнє виглядає яскраво.