8 серпня 1997 року: На виставці Macworld Expo Стів Джобс представляє світові новий слоган Apple – “Думай інакше”. Яскравий маркетинговий хід запевняє шанувальників, що Apple виходить з темної епохи середини 1990-х років і знову виробляє продукти, які сподобаються споживачам.

Це початок найбільш культової рекламної кампанії Apple з часів оригінальної реклами Macintosh 1984 року.

Реклама Apple “Думай інакше

Рекламна кампанія “Думай інакше” стала своєрідним поверненням на батьківщину для Apple у кількох аспектах. Це була перша реклама Apple, створена TBWA Chiat/Day за більш ніж десять років. Apple відмовилася від послуг рекламної агенції після сумнозвісного рекламного ролика “Леммінги” 1985 року, який з’явився після реклами “1984”, що представила комп’ютер Mac. (У наступній кампанії, яку погано сприйняли, було показано, як користувачі комп’ютерів марширують зі скелі).

Замість TBWA Chiat/Day Apple залучила конкуруючу агенцію BBDO. Однак, коли Джобс відновив контроль над Apple, він захотів повернутися назад.

Apple повертається до рекламного агентства TBWA Chiat/Day

Фраза “думати інакше” належить копірайтеру TBWA Chiat/Day Крейгу Танімото. Одна з ідей Танімото для нової реклами Apple включала вірш про комп’ютери у стилі доктора Сьюза. Вірш був не дуже гарний, але йому сподобалися два слова “думай інакше” – попри їхню сумнозвісну відсутність належної граматики.

“Моє серце почало калатати, тому що ніхто не озвучував цю ідею для Apple, – сказав він мені. Я подивився на Томаса Едісона і подумав: “Думай інакше”. Потім я намалював невеличкий ескіз Ейнштейна, написав поруч із ним “мислити інакше” і намалював мініатюрний логотип Apple”.

Рядки “за божевільних” для реклами “думай інакше” написали інші копірайтери, Роб Сілтанен і Кен Сігалл. (Сіґалл також дав назву комп’ютеру iMac).

Думай інакше: Пробний запуск

Хоча кампанія не була завершена до початку виставки Macworld Expo 1997 року, Джобс спробував варіацію слів перед аудиторією фанатів Apple, що зібралася там. Його презентація поклала початок рекламі, щоб вона виглядала більш органічно, коли Apple дебютувала з новим маркетинговим просуванням.

Джобс сказав:

“Я хочу трохи поговорити про Apple, про бренд і про те, що він означає для багатьох з нас. Знаєте, я думаю, що завжди потрібно було бути трохи іншим, щоб купити комп’ютер Apple. Коли ми випускали Apple II, ви повинні були думати про комп’ютери по-іншому. Комп’ютери були такими штуками, які ви бачили у фільмах, [які] займали гігантські кімнати. Це не були ті речі, які стояли у вас на робочому столі. Треба було думати по-іншому, тому що на початку не було ніякого програмного забезпечення.

Треба було думати по-іншому, коли перший комп’ютер з’явився у школі, де його ніколи не було, і це був Apple II. Я думаю, що ви дійсно повинні були думати по-іншому, коли купили Mac. Це був зовсім інший комп’ютер, він працював зовсім по-іншому, використовував зовсім іншу частину вашого мозку. Він відкрив комп’ютерний світ для багатьох людей, які мислили інакше… І я думаю, що ви все ще повинні мислити інакше, щоб купити комп’ютер Apple”.

Ви можете переглянути всю промову Джобса про “мислити інакше” у відео нижче.

Apple все ще думає інакше

Apple припинила кампанію “Думай інакше” з появою iMac G4 у 2002 році. Однак вплив слогану продовжує відчуватися так само, як і в рекламі Mac “1984”.

Ми знаємо, наприклад, що генеральний директор Apple Тім Кук зберігає копію однієї з оригінальних рекламних кампаній “Думай інакше” у своєму офісі. Сьогодні, коли Apple є лідером ринку, а конкуренти копіюють кожен її крок і стратегію, мислити по-іншому не завжди легко. Але компанія з Купертіно продовжує вражати нас своїми сміливими кроками.

Оригінал статті на сайті cultofmac.com