З усіма останніми чутками про перехід Mac на процесори ARM, я бачив деякі твердження про те, що це означає для подальшого використання програмного забезпечення. Я думаю, що я можу пролити світло на це питання, як людина, хто давно розробляє програмне забезпечення для Mac, включаючи останній перехід архітектури від PowerPC до Intel.
Давайте почнемо з того, що я не знаю, якими насправді є внутрішні плани Apple. Це освічені здогадки, засновані на моєму багаторічному досвіді роботи з компанією Apple та фреймворками Apple. І, можливо, це все дарма, оскільки цей перехід може навіть не відбутися.
Твердження: фреймворки Cocoa зникнуть
Я вважаю дуже малоймовим, що Cocoa зникне найближчим часом. Cocoa здебільшого написаний на Objective-C, і оскільки Apple активно інвестує в Swift, припущення полягає в тому, що Cocoa має зникнути.
Cocoa це фреймворк, який керує майже всіма програмами на macOS. Без NSWindow та без NSView у вас немає додатків на Mac. Apple могла б повністю переписати Cocoa на Swift, але це було б монументальною тратою ресурсів і на це піде багато років. Apple чудово тримає свої команди невеликими, тому я не бачу, щоб вони витрачали час на це, аби сказати через 5 років: “Ей, зараз все написано на Swift! Хіба це не чудово? Вибачте, але ми більше нічого не зробили за цей час і ось цілий новий набір помилок, які ви також зараз виявите”.
Ви можете сказати «але зачекайте! Що на рахунок SwiftUI?». SwiftUI всього лише рік. Подивіться, скільки часу знадобилося Swift, щоб дістатись до точки, коли його не надзвичайно болісно використовувати. SwiftUI, швидше за все йде подібним шляхом, і незалежно від того, багато частин SwiftUI також сидять поверху Cocoa.
Твердження: Objective-C відходить з переходом на ARM, і надалі буде лише Swift
Objective-C нікуди не збирається найближчим часом. Забагато macOS і занадто багато важливих додатків покладаються на нього. Дідько, фреймворки Cocoa написані в Objective-C! Objective-C все ще є надзвичайно важливий для Apple, навіть якщо відділ маркетингу не любить його згадувати.
І знову ж таки, код Swift на MacOS повністю покладається на Objective-C.
Твердження: Mac’и на ARM будуть запускати виключно програми Catalyst
Замислимося. Оскільки основні додатки, такі як Microsoft Word і Photoshop, вже мають версії на iPad, це був би шмат роботи для їх перекомпіляції та запуску на MacOS як програми Catalyst.
Це було б серйозним даунгрейдом для користувачів цих додатків на macOS і було б серйозним відхиленням від того, як зараз ведуть себе програми на macOS. І навіть з Catalyst, для iPad-додатка ще купа роботи, щоб виглядати і відчувати себе як додаток для Mac. Вам все одно знадобиться команда, щоб переконатися, що все портувалося правильно, на додаток до усієї відсутньої необхідної функціональності, які ваші користувачі очікуватимуть там. Я просто не бачу як це може статися.
Твердження: Mac на ARM дозволить використовувати тільки додатки у пісочниці
Це може статися. Ставлю 50/50 на те, що так станеться. Особисто я сподіваюся, що цього не відбудеться, оскільки все ще існує багато проблем з пісочницею на macOS, які ще не вирішені, хоча розробники скаржилися на це роками.
Твердження: OpenGL зникне на macOS на ARM
Так, це вже відбувається. OpenGL і OpenCL вже давно застаріли та замінюються на користь Metal. Apple скористається цією можливістю, щоб позбавитися їх.
Чи випустить Apple цього року Mac’и на базі ARM? Я сподіваюся, що так, я вважаю, що переваги будуть величезні. Ми втратимо такі речі, як VMware та інші додатки на базі x86, що буде сумно, але якщо це принесе кращі показники та довший час роботи акумулятора — я за.
Цей матеріал є перекладом статті програміста Gus Mueller, оригінал за посиланням.