29 червня 2007 року: Перший iPhone з’явився у продажу, даючи схвильованим шанувальникам Apple, які вишикувалися в черги біля магазинів, перший шанс стати власником смартфону, що змінює правила гри.

Черги, які вишикувалися на презентації iPhone по всьому світу, доводять, що в Купертіно добре попрацювали над смартфоном, який вперше продемонстрував Стів Джобс на початку того ж року.

Оригінальні черги на запуск iPhone

У наш час черга за останнім “шалено крутим” продуктом (або ранній підйом, щоб зробити попереднє замовлення) є частиною культури Apple, так само як і лукаве відчуття переваги кожного разу, коли ви чуєте, як ваш друг-власник Android скаржиться на шкідливе програмне забезпечення.

Але так було не завжди. Наприкінці 1990-х років низка міні-магазинів Apple, розташованих у великих магазинах техніки, жахливо прогоріла через брак відвідуваності.

Після 2007 року все змінилося.

Передчуття майбутнього ажіотажу

На момент запуску першого iPhone магазини Apple Store з’являлися по всьому світу, втілюючи бачення Джобса про висококласну роздрібну торгівлю. Крім того, низка культових продуктів – яскравий “іграшковий” комп’ютер iMac G3, не менш яскравий ноутбук iBook, iPod та білі навушники – перетворили Apple на бренд, здатний створити справді палкий ажіотаж у день прем’єри.

Ці пристрої були досить крутими, щоб за ними стояли черги. Саме так і сталося, коли iPhone вперше з’явився у продажу в п’ятницю наприкінці червня 2007 року.

Черги в день запуску: Народжується традиція Apple

По всій території Сполучених Штатів ЗМІ повідомляють про зміїні черги з покупців, які чекають, щоб заплатити 500 або 600 доларів за новий iPhone.

“Ми стоїмо в черзі вже кілька днів, – розповіла CNN Money Мелані Рівера, клієнтка біля магазину Apple в нью-йоркському районі Сохо. “Тут дуже незручно сидіти на цих стільцях. Але люди дуже соціальні. Ми пройшли крізь дощ, тож відчуваємо, що стаємо ближчими до телефону”.

Подібні сцени розігрувалися і в інших великих містах. Щоб створити ажіотаж, Apple обмежила кожного покупця лише двома iPhone. AT&T, тим часом, заявила, що продаватиме лише один телефон на людину.

Для всіх спантеличених, які дивилися телевізор, мабуть, найбільш хвилюючим моментом був момент, коли технічного журналіста Стівена Леві – одного з небагатьох журналістів, які отримали пристрій до запуску – ледь не пограбували в прямому ефірі телебачення.

 

Перший iPhone: Недоведене явище

Однак не всі були впевнені щодо iPhone. Apple вже довела, що може створювати некомп’ютерні продукти, випустивши надзвичайно успішний iPod. Але Apple 2007 року залишалася лише на відстані десятиліття від компанії, яка намагалася потрапити на ринки відеоігор, цифрових фотоапаратів, кишенькових органайзерів і, так, ресторанів у 1990-х роках.

Простіше кажучи, деякі люди все ще скептично ставилися до Apple. Зважаючи на відсутність 3G-зв’язку в iPhone, неякісну камеру, ексклюзивність для AT&T та високу ціну, вони не були абсолютно неправі, зберігаючи свій скептицизм.

У дослідницькій записці для клієнтів Том Сміт, менеджер з досліджень Universal McCann у Європі, на Близькому Сході та в Азії, написав: “Проста істина полягає в тому, що конвергенція – це компроміс, зумовлений фінансовими обмеженнями, а не прагненнями. На ринках, де кілька пристроїв є доступними за ціною, переважна більшість віддасть перевагу одному пристрою, який підходить для всіх”.

Оцінка Universal McCann збігається з результатами дослідження, згідно з яким лише 31% американців хотіли б мати пристрій з декількома функціями.

Розмови в черзі на запуск iPhone

Без сумніву, iPhone викликав великі черги в деяких місцях. Проте, один з фанатів Apple згадує, що перший день презентації iPhone був напрочуд спокійним – звісно, якщо порівнювати його з масовими заходами, які супроводжували пізніші презентації продуктів.

“Сьогодні черги набагато, набагато більші”, – сказав Марк Джонсон, 56-річний графічний дизайнер з Ліверпуля, Англія, в інтерв’ю Cult of Mac у 2017 році. “Я знав, що хочу iPhone, щойно його анонсували, тож у день запуску став у чергу в Apple Store на Траффорд-центрі. Я був досить близько до початку черги, і коли я прийшов, я був здивований, що людей не було більше”.

Джонсон, однак, згадує тип збуджених розмов у день запуску, які будуть знайомі кожному, хто коли-небудь стояв у черзі за новим продуктом Apple.

“Люди на презентації міркували про те, як це вплине на них і змінить їхнє життя, – каже він. “Дехто думав, що це буде просто телефон, який програє музику, з кількома додатковими функціями, але як фанати Apple все одно його купуватимуть. Інші вважали – і цілком справедливо – що це буде щось, що змінить правила гри”.

Чи пам’ятаєте ви оригінальний запуск iPhone?

В останні роки Apple зробила кроки, щоб запобігти довгим чергам у день запуску. Сьогодні натовпи онлайн-покупців розплачуються кредитними картками, щоб передзамовити найновішу техніку Apple, щойно вона з’явиться у продажу. Багато хто обирає доставку, а не самовивіз, але дні запуску iPhone залишаються святковими в магазинах Apple.

Ви були одним з тих, хто стояв у черзі за оригінальним iPhone?

Оригінал статті на сайті cultofmac.com