Дізнайтеся, як керувати всім життєвим циклом програми за допомогою Apple Business Manager. Від покупки до ліцензування та розгортання у вашій інфраструктурі. Дізнайтеся про призначення додатків і про те, як Apple і Jamf гнучко дозволяють користувачам і Mac-адміністраторам мати все програмне забезпечення, необхідне для продуктивної роботи, доступне й актуальне.

Запитайте користувачів і адміністраторів, яка частина обслуговування пристроїв є найскладнішою, і ви, швидше за все, отримаєте різні відповіді залежно від їхньої точки зору. Хоча найкращий вибір може відрізнятися в різних організаціях залежно від потреб, немає жодних сумнівів, що серед головних викликів – ефективне управління життєвим циклом додатків.

У цьому блозі ми обговоримо способи, за допомогою яких адміністратори Apple можуть використовувати рішення Apple Business Manager і Jamf для ефективного і цілісного управління всім життєвим циклом додатків, інтегруючи обидва рішення для підвищення ефективності та безперебійної підтримки.

Що таке життєвий цикл програми і як він працює?

Хоча життєвий цикл програми часто асоціюється з розробкою програмного забезпечення, це п’ятиступенева модель, яка допомагає адміністраторам комплексно керувати програмами, що розгортаються серед кінцевих користувачів та пристроїв.

Весь процес є ітеративним і циклічним. Це означає, що кожна фаза документується і використовується для інформування фази, яка слідує за нею в моделі, на основі отриманих уроків. Досягнувши останнього етапу, процес повертається по колу до першого етапу, знову проходячи через усі фази.

Не зосереджуючись на конкретному управлінському завданні, такому як закупівля або розгортання, весь життєвий цикл зосереджений на цілісному управлінні всіма аспектами, пов’язаними з додатками. Весь процес розбитий на п’ять категорій:

Планування: Визначте рішення, яке програма надасть для розв’язання проблеми, а також визначте вимоги та залежності, якщо такі є.
Розробка: Почніть роботу над програмуванням вашого додатка або, у випадку цього блогу, зробіть відповідні кроки для придбання необхідних ліцензій на додаток.
Тестування: Просте тестування рішення, щоб переконатися, що воно відповідає потребам організації та не створює нових форм ризику.
Розгортання: Масове розгортання додатків серед кінцевих користувачів та пристроїв.
Обслуговування: Виконувати завдання, щоб забезпечити виправлення та оновлення додатків.
Перш ніж ми заглибимося в цю тему, давайте спочатку нагадаємо, що таке Apple Business Manager і чому він є критично важливим компонентом управління життєвим циклом додатків.

Що таке Apple Business Manager (ABM)?

Apple Business Manager об’єднує можливості автоматизованої реєстрації пристроїв Apple, раніше – Apple Device Enrollment Program (Apple DEP), та програми гуртових закупівель Apple Volume Purchase Program (Apple VPP) в одній консолідованій службі, що дозволяє автоматично розгортати пристрої Mac, iPad, iPhone та Apple TV безпосередньо для користувачів – з налаштуваннями, засобами контролю безпеки, програмами та книгами.

Чому ABM замінила VPP?

Програма масових закупівель Apple, або скорочено VPP, – це назва централізованої консолі, за допомогою якої організації купують і поширюють додатки для пристроїв Apple, що знаходяться у їхньому парку. Сюди входять пристрої на базі macOS, iOS, iPadOS і tvOS.

VPP, разом з Device Enrollment Program (DEP), слугували двома окремими програмами, які дозволяли MacAdmin’ам керувати програмами та реєстрацією пристроїв відповідно. Хоча обидві програми все ще існують, вони знайшли новий дім в Apple Business Manager.

Об’єднавши ці програми в одну консоль, ABM надає адміністраторам центральну платформу для керування реєстрацією пристроїв у різних місцях, включно з додатками, а також систему інтеграції з хмарними рішеннями, такими як MDM та постачальниками ідентифікаційних даних (IdP). Це розширює можливості сервісу, забезпечуючи централізоване управління та призначення облікових записів користувачів, інтеграцію рішень, закупівлю додатків, книг і медіа, а також управління послугами Apple, які потребують федерації, наприклад, керованими обліковими записами iCloud.

Як надаються ліцензії на додатки?

ABM інтегровано безпосередньо з магазинами App Store для macOS, iOS/iPadOS і tvOS. Це означає, що Mac-адміністратори можуть купувати програми за кількістю ліцензій, а не за одним екземпляром програми, як це роблять користувачі, коли переходять до App Store зі своїх пристроїв.

Перевага цієї моделі полягає в тому, що організації можуть ефективно запитувати будь-яку кількість ліцензій для певної програми одним махом. Незалежно від того, чи є додаток безкоштовним або платним, організація може впровадити платіжну систему (наприклад, кредитну або PO) для покриття витрат на платні додатки та керувати загальною кількістю ліцензій з консолі.

Наприклад, при завантаженні програми Jamf Reset, яка використовується в організаціях для швидкого оновлення пристроїв, призначених кільком користувачам, адміністратори можуть просто знайти програму за назвою, вибрати необхідну кількість ліцензій і завершити “покупку”. Попри те, що ця програма безкоштовна, ABM зв’яжеться з App Store, щоб надати організації необхідну кількість ліцензій, як правило, протягом декількох секунд.

Після завершення “покупки” загальна кількість ліцензій з’явиться в розділі “Додатки” і стане доступною для призначення пристроям та/або користувачам.

Призначення ліцензій на основі пристрою

Ліцензії можна призначити одним із двох способів. Перший з них – і найпоширеніший тип призначення – базується на пристрої.

Розглянемо цей спосіб для загального розгортання програм, якими користуються всі користувачі певного пристрою. Хорошим прикладом може бути Google Chrome, оскільки більшість користувачів пристрою використовують цей сторонній браузер для веб-серфінгу.

Передача ліцензії на основі користувача

Другий тип призначення базується на користувачеві, а не на самому пристрої.

Використовуючи цей метод, користувачі можуть бути впевнені, що незалежно від пристрою, за яким вони закріплені, програми, необхідні для продуктивної роботи, завжди будуть доступні. Це особливо актуально в середовищах зі спільним використанням пристроїв, наприклад, у лікарнях. Крім того, це корисно у випадках, пов’язаних з платними додатками, коли, можливо, одному користувачеві потрібен цей додаток, а іншим – ні. Таким чином, додаток ніби “слідує” за користувачем, куди б він не пішов, незалежно від того, яким пристроєм він користується в цей момент.

Слід зазначити, що типи призначення додатків можна використовувати взаємозамінно без проблем. Часто найкращою практикою є призначення додатків, якими користуються всі користувачі, на самі пристрої, тоді як додатки, якими користуються лише певні користувачі, призначаються за особливих обставин або коли ліцензії на додаток обмежуються лише тими користувачами, які будуть ним користуватися.

 

Оригінал статті на сайті jamf

Універсальна бізнес форма